דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דוחות תעבורה - כלי להתמודדות עם עברייני תנועה 

מאת    [ 04/02/2010 ]

מילים במאמר: 798   [ נצפה 3197 פעמים ]

דוחות תעבורה - כלי להתמודדות עם עברייני תנועה

מה דעתכם? האם דוחות תעבורה מהווים כלי יעיל כנגד עברייני התנועה בישראל? על פניו התשובה היא כן אך האם זוהי באמת תמונת המצב? הדעות הן לכאן ולכאן. בואו ונראה איזה כוח יש לדוחות תעבורה ואם בכל...

כל אדם אשר חי במדינת ישראל בימים אלו ואינו חי בתוך בועה, יודע היטב עד כמה מסוכנים היום כבישי ישראל. הקטל בדרכים נגרם ברובו המכריע על ידי עברייני תנועה הנוהגים במהירות מופרזת, אינם מצייתים לתמרורים, נוהגים בשכרות ועוד. מכת תאונות הדרכים היא במימדים בלתי נתפסים וזה בלתי אפשרי להקשיב לחדשות היום מבלי לשמוע על תאונת דרכים.

נשאלת השאלה האם דוחות תעבורה, האם קנסות תעבורה הם כלי להתמודדות עם עברייני התנועה. מה אתם חושבים? איך אתם מרגישים שאתם מקבלים דוח? אני באופן אישי, כשאני מקבל קנסות תעבורה, אני קודם כל מתרגזת וחבל לי על הכסף שבוזבז...אבל אחרי כמה דקות כאלו של עצבים, אני מיד נרגעת ומזכירה לעצמי שיש סיבה למה קיבלתי דוח.

מעבר לזה שאני מבינה שחניתי למשל במקום לא מתאים, ממש חבל לי על הכסף ואפילו אם לא הפנמתי את חומרת המעשה שלי, אני עדיין לא אעשה אותו שוב, אפילו אם זה רק כדי שלא אקבל עוד קנסות תעבורה. אילו תהליך החשיבה הזה היה קיים אצל עברייני תנועה, דוחות תעבורה היו יכולים להיות כלי מצוין להתמודדות איתם אך למרבה הצער, זו כנראה לא תמונת המצב.

לפני שאתחיל, קיבלת קנס או דוח תעבורה, אתה לא יודע מה עושים והאם הוא ניתן בצורה חוקית והאם אפשר לבטל אותו? פנה להתייעצות בפורום דיני תעבורה >>

המלחמה בעבריינות - החמרה בענישה

לאור הסכנה אשר הולכת ומתגברת בשל התנהגותם של עברייני התנועה, חלה בשנים האחרונות החמרה מסוימת בענישה של עבריינות תנועה. קנסות תעבורה מסוגים שונים עולים לנו עכשיו הרבה יותר ממקודם. לדוגמא, אם נתפסתם מדברים בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה ללא דיבורית, תקבלו קנס של 1,000 ש"ח. לפני כן, הקנס עמד על 500 ש"ח והעלאת הסכום נבעה מכך ש500 ש"ח לא הרתיעו מספיק את הנהגים בכביש על מנת להפסיק לסכן את חייהם ואת חיינו.

החמרה נוספת משמעותית ביותר היא העונש בגין נהיגה בשכרות. לפני מספר שנים נקבע כי מי שהורשע בעבירה של נהיגה בשכרות, יקבל מינימום שנתיים של פסילת רישיון. מה דעתכם? האם העונשים הללו צמצמו את התופעה של עבריינות תנועה? האם העלאת סכומים של קנסות תעבורה הם הדרך למניעת עבירות בכביש?

בואו נראה, האם דוחות תעבורה באמת עושים את העבודה.....

דוחות תעבורה? זה עובד?

שאלה לי אליכם: האם אדם שבחר לדבר בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה למרות שיש קנסות תעבורה על כך באמת יפסיק לעשות זאת בגלל שהקנס עלה מ-500 ש"ח ל-1,000 ש"ח? אם התשובה היא כן, שיחקנו אותה ואנחנו בדרך הנכונה אך ייתכן מאוד שהתשובה היא שלילית.

עבריין תנועה הוא אדם יהיר אשר חושב שהוא מעל החוק. אדם כזה בטוח שלא יתפסו אותו וגם אם יתפסו אותו אז הוא לא ישלם את הקנס כי אין לו שום כבוד לחוק. אותו אדם מסכן אותנו לא רק בדיבור בסלולארי אלא סביר להניח שהוא עושה עוד המון עבירות תנועה חמורות ומסוכנות יותר. אדם כזה, שום דוחות תעבורה או קנסות תעבורה לא יפריעו לו להמשיך להוות סיכון אמיתי.

מהבחינה הזו אפשר בהחלט לומר כי קנסות תעבורה אינם מרתיעים עברייני תנועה מלפעול שלא כחוק. אנשים אלה זקוקים לאמצעי הרתעה חריפים יותר מכסף על מנת לשנות את הדרך שלהם.

מה בכל זאת אפשר לעשות?

טוב חברים, זה הזמן להיות מקוריים ולחשוב על עונשים קצת יותר חריפים מאשר קנסות תעבורה או דוחות תעבורה. לי יש כמה רעיונות, מה דעתכם:

1. קורסים להנאתך – מניסיוני, אין דבר שמרגיז יותר אנשים, במיוחד אנשים חוצפנים, מאשר שמבזבזים להם את הזמן היקר שלהם. אני אומרת, בואו נפגע בהם איפה שכואב. אם דוחות תעבורה לא מרתיעים כי העבריינים פשוט לא משלמים אותם, אפשר לקבוע בחוק כי בגין כל עבירה משמעותית וחמורה, יישלח הנהג לקורס של נהיגה. מבחינתי, אפשר לשלוח את אותו עבריין שוב ושוב לאותו קורס ושהנוכחות שלו תירשם שם.  לא יגיע, רישיונו יישלל.

2. עונש מאסר – בישראל יש עונש שנקרא פסילה מנהלית. אין ספק שהוא אפקטיבי יותר מאשר דוחות תעבורה כי אסור לנהוג ללא רישיון. מה הבעיה? עברייני תנועה נוהגים ללא כל בעיה גם בלי רישיון, זה לא משנה להם. הם לא מפחדים מקבלת קנסות תעבורה ולא מפחדים משלילת רישיון, הם פשוט נוהגים בלעדיו. מה עושים? אדם שנתפס ללא רישיון צריך להישלח למאסר. רק כך, על ידי שלילת החופש, יבינו אנשים שאי אפשר לעבור על החוק חדשות לבקרים ולצאת מזה ללא פגע.

3. קנסות תעבורה מטורפים – שיגידו שאנחנו משוגעים, לא נורא, לפחות לא נהיה משעממים. קנסות תעבורה לא יכולים להיות אפקטיביים וכלי אמיתי של הרתעה אם הם לא יהיו יקרים להחריד. על מנת לא לנהוג בחוסר הוגנות כלפי מי שבתום לב עשה עבירה, אפשר לקבוע כי אם אדם נתפס פעם שנייה או שלישית וכן הלאה על אותה עבירה, יקבל פי שתיים הקנס שקבוע בחוק, פי שלושה וכולי.

מה דעתכם? לטעמי, אם המדינה תיישם חלק מן ההצעות הללו, יהיה תענוג לנהוג בכביש. דרך צלחה וסעו בזהירות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב